рішення 1213

20 листопада 2015, 14:59


В Е Р Х О В Н А   Р А Д А   У К Р А Ї Н И
Комітет з питань фінансової політики і банківської діяльності

01021, м. Київ, вул. Грушевського, 5

 

 

 
Р І Ш Е Н Н Я

Про проект Закону України

про особливості виконання кредитних зобов'язань на території проведення антитерористичної операції

реєстр. № 1213 від 02.12.2014 р.

 

10” листопада 2015 року

 

Комітет Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності на своєму засіданні 10.11.2015 року розглянув проект Закону України про особливості виконання кредитних зобов'язань на території проведення антитерористичної операції (реєстр. № 1213 від 02.12.2014 р.), внесений народними депутатами України Левченком Ю.В., Осуховським О.І., Іллєнком А.Ю., Бубликом Ю.В., Марченком О.О.

Метою проекту Закону України «Про особливості виконання кредитних зобов'язань на території проведення антитерористичної операції» є захист прав та законних інтересів  фізичних осіб, фізичних осіб-підприємців та юридичних осіб, які проживають або зареєстровані на територіях Донецької та Луганської областей та які не можуть виконати своїх кредитних зобов’язань у зв’язку із проведенням антитерористичної операції.

Законопроект передбачає:

1. Запровадження мораторію у період проведення антитерористичної операції, а також протягом 365 днів з моменту її закінчення на нарахування та стягнення пені та інших штрафних санкцій за кредитними зобов’язаннями, а також на стягнення на предмет іпотеки (застави), якими забезпечені кредитні зобов’язання, що виникли між банком та фізичними особами, фізичними особами-підприємцями, юридичними особами, які зареєстровані в адміністративно-територіальних одиницях Донецької та Луганської областей, у межах яких проводиться антитерористична операція.

2. У випадку отримання кредиту в іноземній валюті вищевказаним особам  надається право на проведення реструктуризації, якою передбачається:

1) перерахування несплачених зобов’язань за кредитом в гривню за офіційним курсом гривні до іноземних валют, встановленим на дату проведення реструктуризації;

2) частина зобов’язань позичальника, що визначається як різниця між сумою зобов’язань за кредитом на дату реструктуризації, перерахованою у гривню за офіційним курсом гривні до іноземних валют, встановленим на дату проведення реструктуризації, та сумою цих зобов’язань, перерахованою у гривню за офіційним курсом гривні до іноземних валют, встановленим на 01.01.2014, підлягає сплаті позичальником останніми платежами за графіком платежів за кредитом. Такі зобов’язання позичальника можуть бути прощені банком на умовах та в порядку, визначених у договорі зі змінами;

3) плата за користування кредитом після перерахування встановлюється до кінця дії договору зі змінами у розмірі фіксованої процентної ставки, яка діяла за кредитом до моменту реструктуризації. Розмір щомісячного платежу за реструктуризованими зобов’язаннями не може перевищувати розміру місячного платежу за таким кредитом до його реструктуризації, перерахованим в гривню за офіційним курсом гривні до іноземних валют, встановленим станом на 01.01.2014.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку № 16/3-1615/1213-1(272418) від 04.11.2015 року висловлює зауваження до законопроекту.

Національний банк України та Кабінет Міністрів України не підтримують зазначений законопроект.

Крім цього частина пропозицій законопроекту вже врахована у інших прийнятих законах.

Враховуючи викладене, Комітет вирішив рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про особливості виконання кредитних зобов'язань на території проведення антитерористичної операції              (реєстр. № 1213 від 02.12.2014 р.), внесений народними депутатами України Левченком Ю.В., Осуховським О.І., Іллєнком А.Ю., Бубликом Ю.В., Марченком О.О., відхилити та зняти з розгляду як такий, що втратив актуальність.

 

 

Голова Комітету                                                               С.В. Рибалка